6 Eylül 2009 Pazar

Türkiye 4-2 Estonya//Umuda Yolculuk

İlk olarak ben Fatih Terim'in rakibi ciddiye almadığını ve bu yüzden sahaya önliberosuz çıktığını düşünüyorum.Rakibin arkadaki boşlukları değerlendiremeyeceğini düşünmüş olacak ki orta sahada Emre-Hamit ikilisini oynattı.Haftaiçi basın toplantısında 'Bosna'ya moralli gitmek istediklerini söyledi Fatih hoca..Zaten bu maçı kazanamazsak herşey bitecekti.Demek ki moralden kasıt farklı galibiyetti..O yüzden de orta sahayı hücum yönü kuvvetli oyunculardan kurdu..
Ancak Estonya'nın arkadaki boşlukları tahmin edilenden daha iyi değerlendirmesiyle hocanın planı tutmadı.Takım gereğinden fazla pozisyon verdi ve maç 2 kez krize girdi..Bu da daha çok efor sarfetmemize ve yorulmamıza neden oldu..

Halbuki Mustafa Sarp ya da Ceyhun ikilisinden biri sahaya çıksaydı ve Euro 2008 de sağ açıkta performansının zirvesine çıkan Hamit'i o bölgede kullansaydı takım 70. dakikadan sonra bu kadar yorulmazdı.Allah'tan rakip zayıftı da son 10 dakikada topu ayağımızda tutabildik yoksa takım Bosna'ya iyice yorgun gidecekti..En azından son 10 dakikayı aktif dinlenmeyle geçirebildik.

Bu maçta Fatih Terim hatalıydı evet ama ben Bosna maçında daha doğru bir kadro ile sahaya çıkacağını düşünüyorum.Hatta şu iki maçlık periyotta, dün akşam uyurken bile, Bosna maçını düşündüğünü sanıyorum..Orta sahada Mustafa ya da Ceyhun'dan birini oynatıp sağ kanatta Kazım yerine Hamit'i oynatacağını düşünüyorum..

Emre, Arda, Tuncay harikalardı umarım Bosna maçında da böyle performans ortaya koyarlar.Hamit de sağ açıkta kullanılırsa bugünki oyunundan çok daha iyi oynayacağını düşünüyorum.Gökhan Gönül de bildiğimiz Gökhan gibi oynarsa kazanamamız için hiç bir neden yok, hatta ben çarşamba gecesinden çok umutluyum ve kazanacağımızı düşünüyorum..Futbolumuzun her turnuvada yer alıcak düzeydeki potansiyelini ortaya koymalıyız artık.Tarihimizin en büyük büyük başarılarından bir sonraki organizasyonda evde kalmak bir önceki başarının adını 'tesadüf' koyabilir ve bu sefer milli takım buna izin vermeyecektir!!


Hiç yorum yok: