25 Eylül 2009 Cuma

Türkiye'deki Altyapı Sorunu


Türkiye Ligi'nin en önemli parçalarından biri gurbetçi oyunculardır bildiğimiz üzere. Senelerdir özellikleAlmanya’da yetişmiş birçok oyuncu ligimizde forma giyiyor. Erhan Albayrak’tan tutun Ümit Karan’a(ligimizin en değerlisidir bana göre) Deniz Barış’tan Volkan Arslan’a bir çok isim 3 büyüklerde bile forma giydiler, giyiyorlar.

2009-2010 sezonunda da ligimizde altyapı eğitimini Avrupa’da almış tam 69 oyuncu bulunuyor. İstanbul Büyükşehir Belediyespor dışındaki bütün takımlar, yani 17 takım, kadrolarında en az bir tane gurbetçi oyuncuya yer vermişler.

Ayrıca Avrupa’da forma giyen(1. ve 2. liglerde) 139 tane Türk oyuncu var ve bunların da birçoğu yine futbol eğitimlerini yurtdışında almış gurbetçi vatandaşlarımız. Hasan Kabze, Gökdeniz Karadeniz, Fatih Tekke, Çağdaş Atan ve Tuncay Şanlı dışında ülkemizde yetişmiş ve bizim ihraç ettiğimiz bir oyuncu gelmiyor aklıma. Bu da demek oluyor ki bu 139 oyuncunun en az 130’u ( unutmuş olabileceklerimi düşünerek söylüyorum, yoksa bu sayı 134) yine ülkemizde yetişmemiş.

Tekrar Süper Lig’e döndüğümüz zaman, bu sezon ligimizde oynayan oyuncu sayısına bakarsak 513. Bu 513 oyuncunun da 134 tanesi yabancı uyruklu oyuncular.

Şimdi biraz hesap yaparsak eğer

134(yabancı sayısı) + 69 (gurbetçi sayısı) = 203
513(ligdeki tüm oyuncular)- 203= 310

Bu sayı ülkemizde yetişip ligimizde oynayan Türk oyuncuların sayısı.
İhraç ettiklerimizle beraber (aklıma gelen isimlere göre hesaplıyorum) 315 tane faal futbolcu yetiştirmişiz 70 küsür milyonluk ülkede..

Ligimizdeki gurbetçilerle Avrupa’dakileri topladığımızda ise

134 + 69 203

Bu sayıda Avrupa’da yetişmiş Türk oyuncuların sayısı, Yani yaklaşık 5 milyonluk bir toplulukta.

Kan aynı kan, millet aynı millet, yetenek aynı yetenek ama topraklar değişince, yani anlayış ve plan-program, ortaya müthiş bir fark çıkıyor. Bir tarafta 5 milyonda 203 oyuncu yetişiyor, öteki tarafta 70 milyonda 310 oyuncu. İşte Türkiye’deki sistemi(sistemsizliği) açıklayan en somut örnek.

Bu durumun nedenleri az çok biliniyor herkesçe ve tabiî ki bu durumunda birçok kişi farkında ama ben de olayın vahametini sayılarla göstereyim dedim. Belki başka bir postta nedenlerine de değiniriz uzun uzun, şimdilik sayılarla yetinelim dedim.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Bilindiği kadar da bilinmeyen bir gerçeği güzel bir şekilde aktarmışsınız... Acı ama gerçek...
Umarım reklam olmaz. Ben de ajansspora altyapımızla ilgili bir yazı yazmıştım... Yorumları okursanız. Milletin futboldan ne kadar anladığını farkedersiniz. Teşekkürler

http://www.ajansspor.com/yazarlar/burakkural/h/20090914/kewell_serdar_ve_hakan_sukur.html?ref=rss