16 Ağustos 2009 Pazar

Fenerbahçe 3-0 Sivasspor// Sivasspor Gerçeği!!

Net skor Fenerbahçe'yi tam olarak anlatmasa da Sivasspor'u çok net bir biçimde gözler önüne seriyor.Fenerbahçe bu skoru hakedicek kadar iyi oynamasa da Sivasspor bu mağlubiyeti sonuna kadar haketti..

Maça gelirsek;daha önce extensor un blogunda belirtmiştim yorum olarak,bir takımın 2 açık oyuncusu Santos ve Kazım olamaz diye..İkisi de sıfıra inmek gibi girişimde bulunmayan,teknik, içe dönük oynayan oyuncular ve bu da Fenerbahçe'nin hücum zenginliğini sınırlandırır bütün yükün Alex'in omuzlarına bindirir demistim ve defansının ortasını iyi kapatan takımlara karşı zorluk çekebilceğini düşündüğümü yazmıştım..Ve bugün daha 2. dakika içersinde Alex'in sakatlanmasından sonra Fenerbahçe'nin gol bulmak konusunda çok sıkıntı çekeceği belliydi açıkçası..Çünkü kanatları sadece Gökhan Gönül'ün bindirmeleri ile kullanan bir takımın kapalı bir savunmayı açması çok olası değildi..Açıkçası Daum'dan Alex çıkarken oyuna Uğur Boral'ı almasını ve futbolcu meziyetleri bir açıktan çok forvet arkası oyuncusunu andıran Santos'u Alex'in yerine kaydırmasını bekledim ama Deivid'i oyuna alarak bana göre kendi hücum çeşitliliğini sınırlandırdı..O dakikadan sonra açıkçası Fenerbahçe'nin golü bulma şansı sadece duran toplar ve uzaktan şutlardı..Nitekim de Emre'nin şutunu kaleye doğru yönelten Kazım'ın kaleciden dönen topu tamamlamasıyla golü buldu Fenerbahçe..İkinci golü anlatmaya bile gerek yok..Süper Lig'in ikincisi ve şampiyonlar ligi vizesi alan bir takım kornerden gol yiyorsa bu durum rezillikten başka birşey değildir..Bu takımın Fenerbahçe deplasmanındaki konsantrasyonu siz düşünün artık..Neyse..Duraklama dakikalarında sol açık Santos'un bence her zaman oynaması gerektiği orta sahanın orta bölümünden aldığı topu sürmesi,şık çalımları ve son vuruşu gecenin en güzel hareketleriydi..Santos'u böyle kullanmalı Fenerbahçe,şut atmasını beklemeli orta yapmasını değil..Dedim ya futbolcu meziyetleri bu tarz oynamaya daha elverişli diye işte onu kanıtladı bana Santos bu golle..

Sivasspor'a gelince..Evet Sayın Bülent Uygun bu mu Sivasspor gerçeği?..Bu mu geçen seneden daha güçlü ve alternatifli kadro?Bu mu Avrupa'da başarılı olucak Türkiye'de yine ses getirecek takım?

Bundan 5-10 sene öncesinin tipik Anadolu takımı..Tamamen kapanan ilerde bir oyuncu bırakan,hücum adına hiçbir şey yapmayan ve hatta yapmaya çalışmayan bir takım..Sağ bekte stoper Murat,orta sahada Onur ve İbrahim..Sağ açık Kadir'de ya sağ beki ikiledi yada önliberoyu üçledi..Orta 4 lüden sadece Cihan ileriyi düşündü o da Kamanan'ın koşularına doğru topu atamadı bir türlü..Bileklerine gerçekten hakim ama kafası yukarda oynamayı öğrenmeli..Biraz akıllı olabilseydi Kamanan'ı en az 3-4 kez defansın arkasına sarkıtabilirdi ama o çalım atmayı düşünde hep,pasları vermekte geç kaldı sonucunda da ya Kamanan'ı ofsaytta buluşturdu topla ya da pozisyonunu kaybetmişken..Diğer hücum opsiyonu(!) Ersen Martin'e ayrıca değinmek istiyorum..

Ersen Martin ne yaptı da 90 dakika sahada kaldı anlayamadım..Benim izlediğim Ersen,hava toplarında bolca faul yaptı geri kalan pozisyonlarda da ofsaytta bekledi..Evet Ersen Martin'in oynadığı oyunun tümü buydu..Kamanan Ersen'den ne kadar kötüydü de oyundan o çıktı çözemedim..Rakiple ilerde tek mücadele gücü gösterebilen oyuncunu neden kenara gelir ki..Kimse kusura bakmasın ama bu Bülent Uygun ya hoca filan değil ya da takımını sabote etti..Kamanan çıktıktan sonra Önder de Bilica da hücuma gözü kapalı çıktılar duran toplarda ve geri dönme gayretinde bile bulunmadılar..Bu adamı oyundan alınca Fenerbahçe savunmasına tehdit olabilcek birşeyi kalmayacağını,rakibin savunmasını daha da ileri çıkarabilceğini hiç düşünmedi mi bilemiyorum..Belki ben abartıyorumdur bilemiyorum ama çıkacak oyuncuda ki bir tercih hatası maçın kaderini nası etkiler bugün onu gördük..

Oyuna giren Musa ile Erman'da inanılmaz derecede kötülerdi..Özellikle Musa tam bir hayal kırıklığı yarattı bende..Geçen seneki takımın bence en faydalı oynayan ismiydi,gizli kahramanıydı..Bu sene o da bozulmuş,anlaşılan takımda komple bir çöküş var..Bülen hoca 5 ya da 7 gol yemeye çalışacağına bu oyuncular 3 ayda nası bu kadar geriledi onu düşünsün yoksa bu sezon kendisini zirve değil ancak ilk 10 yarışı içinde bulur..

Fenerbahçe'ye gelince,orta sahası gerçekten iyi mücadele ediyor.Emre geçen sezonun 2.yarısından beri çok etkili oynuyor ve ben Cristian'ı herkesin aksine beğeniyorum..Sertlik konusunda eksikliği olabilir ama pas araları ve topu oyuna sokuşu takıma kesinlikle büyük artılar sağlıyor ancak kanatlardaki dribbling eksikliğini çözmezlerse bu sene bir çok maçta ilk yarıdaki gibi zorlanır..Kötü bir maç çıkarmalarına rağmen Galatasaray ile beraber ligin favorisi olduklarını hissettiriyorlar..Bence geçen sezonki Fenerbahçe ile arasındaki en büyük fark bu..

Hiç yorum yok: