1 Eylül 2009 Salı

Ufuk Ceylan Galatasaray'da//Hayır mı Şer mi?

Transferin son gününde beklebildiği gibi Ufuk Ceylan Galatasaraylı oldu..Manisaspor'a kaleci Orkun ile Yaser-Mehmet Güven ikilisinden biri ve bir miktar para verilecekmiş..Miktarı tam olarak bilemiyorum ama fazla bir rakam olucağını düşünmüyorum bu yüzden iyi bir transfer..

Ancak Caner transferinden sonra dediğim durumun tam tersi bugün Ufuk için geçerli.Dün gerçekleşen transfer Galatasaray'dan çok Caner için büyük bir şanstı ancak geçmiş dönemler göz önünde bulundurulursa Ufuk için aynı şeyleri söyleyemeyeceğim..

Nedeni de şu; Galatasaray şu anda Türkiye'nin en potansiyelli kalecisini kadroya kattı ancak türk kalecilerin Galatasaray'da pek görev yapamadıklarını hepimiz biliyoruz.Özellikle Aykut bunun zorluğunu her dönem yaşadı Mondragonun arkasında yıllarca bekledi ve bu durum onu Türkiye'ye geldiği zamanki durumundan daha gerilere itti kendisini ..Ufuk da 3 sezon boyunca Leo Franco ile yarışmak zorunda..Formayı bu 3 sene içinde alamazsa durumunun Aykut'tan farklı olacağını sanmıyorum..Leo Franco'dan sonra kale emanet edilirse şayet sezon başında yediği ilk hatalı gol kredisini bitirecek ve tekrar yabancı kaleci arayışları başlayacak tekrar yedek kulübesi ve en sonunda adı 'takasta kullanılacak oyuncular' listesine yazılacak.

İşte bu yüzden Ufuk önünde takımın 1. kalecisi olarak düşünülen isim kadrodayken savaşıp formayı almalı yoksa zaten Türkiye'de zor doldurulan kaleci mevkii en büyük potansiyelini de yok yere kaybeder!!

3 yorum:

Can dedi ki...

Son derece haklısın; benim burda kredim Rijkaard. Bu yılı Franco'nun direk geçireceği bir gerçek. Bu takımın Avrupada başarılı olması, dışarı çok oyuncu vermemize sebep olacaktır diye düşünüyorum; Ayhan'ın da yaşının ilerlediğini düşünürsek, olası bir defans ve orta saha takviyesinde ilk 11 7 yabancılı olur. Benim düşüncem burası için işte; Valdes-Rüştü olayının bir benzeri. Yoksa haklısın, kaleci konusunda ağzı çok yandığı için ciddi bir yabancı hayranlığı oluştu Galatasaray'da.

father vic dedi ki...

dediğin gibi ufuk'un en büyük avantajı da bir dahaki sezon için yabancı kontenjanı olucaktır..şu an ilk 11 de oynayan yabancı oyucular sezon sonu(ne olur şimdiden bilinmez ama)takımdan ayrılmaz gibi duruyor..ve artık gelecek sezon bir yabancı bir sağ bek oyuncusu alınır diye umut ediyorum..

Can dedi ki...

öyle deme yaşasın Sabri :)