30 Ağustos 2009 Pazar

Fenerbahçe 2-1 Manisaspor//"Kendim Ettim,Kendim Buldum!!"

Trabzon-Bursaspor maçı ile dönüşümlü olarak izlediğim için analiz yazısı yazmayacağım sadece izlediğim dakikalardaki gözlemlerimi belirteceğim..

Birincisi Fenerbahçe ile Saraçoğlu'nda oynuyorken bu kadar gol kaçırma lüksü olamaz bir takımın..İlk yarı Simpson son hareketlerde biraz başarılı olabilseydi 3-0 önde girebilirdi soyunma odasına.

Emre'nin kırmızı kartını göremedim, yorum yapamayacağım ancak ilk yarıda Fenerbahçe'nin en etkili ismiydi,her pozisyonun içindeydi.Trabzon maçından döndüğümde gözüken şeyde Fenerbahçe'nin orta sahaya ilk yarıdaki kadar hakim olamadığıydı(ilk yarı da kesin bir üstünlük yoktu ama ikinci yarıya göre daha etkililerdi).

Guiza'nın ve Ergin'in golleri hazırlanış olarak güzel gollerdi ancak son dakikadaki golü zorla yedi Manisaspor.Yanılmıyorsam Sezerdi,2 kez ofsayttan kendini kurtardı pas istedi ancak lakayit Manisalı oyuncular ardarda yaptıkları 3 pasın gazıyla topu ileri oynamak yerine kendi kalelerine doğru oynadılar, kaptırdılar,golü yediler.İyi oldu, akıllansınlar şimdi..Maçtan sonra çimlere çökmekle olmuyor bu işler, ders çıkarsınlar.
Bu arada ısrarla söylediğim, Fenerbahçe 2 kanadında Kazım ve Santos'u oynattığı müddetçe ortayı iyi kapatan, mücadele eden takımlara karşı zorlanır tezim geçerliliğini koruyor.Özellikle sene başından beri bütün kanat akınlarını tek başına geliştiren Gökhan'ın olmayışı Fenerbahçe'nin kanatlarını tamamen çökertti ve pozisyona girmekte çok zorlandılar.Eğer buna bir çözüm bulamazlarsa şampiyonluk yarışında geride kalırlar diye düşünüyorum.

Bir de şu son hareket özürlü Kanadalı Simpson Bekir'i adeta bitirdi..Neden sağ bekte oynamaya daha alışkın olan Önder'i orda kullanmadı Daum çözemedim..En azından ilk 15 dakikadan sonra görüntüyü görüp yerlerini değiştirmesini bekledim ama Daum işte kenardan pek müdehale etmez..

2 yorum:

sandstormx dedi ki...

bu mac fenerbahce baya bir kotuydu defansı ciddi sorunlar yaşıyor, gokan gonul takımı alex kadar etkılıyor, onder topcu deıl, lugano hazır deil, carlos cocuk peşinde vede tam bir guiza felaketi var staddan cok net gozukuyor alex bu adama nası dayanıyor anlamıyorum adam resmen kaçak oynuyor kendine güveni sıfır anca ceza sahasına pas verıcen karsı karsıya bırakıcan yoksa gol atamıcak...Fenerbahçenin gol sıkıntısı cekmesını de santosdan cok guıza ve kazıma baglıyorum fb 4 2 3 1 oynamak ıstıyor buna kazım uygun del 4 4 1 1 oynasa santos uygun deıl bu takıma topuz monte edılıp semıh forvete cekıldıgınde 4 2 3 1 ı basarılı oynayacaktır ayrıca santos bı kac mac bekde denenmelı basarılı olursa onunde ozer oynatılırsa tkm bambaska olur.Gs nin fb ye oranla serbest vuruslarda basarısı cok acık gozukuyor daum buna bı cozum bulmalı.Son olarak gs ye karsı golu dusunen tkmlar basarılı olurlar(zati samıyende zor puan kaybeder demem takımların defans dusuncesıyle maca cıkmalarındandır) hucum ıle defans arasında bı baglantı yok resmen:))

father vic dedi ki...

ben santos kadar teknik ve iş bitirici bir oyuncunun mümkün olduğunca kaleye yakın oynaması taraftarıyım..o yüzden alexin oynaığı yer onun için çok uygun gibi geliyor bana ancak alexi de kesmek çok zor..sol bekte yeteneklerini çok gösterebileceğini düşünmüyorum ki brezilya maçlarında bu kadar klasını gösteremediği bi gerçek..ancak sol bekte oynayacaksa önünde uğur boral gibi yırtıcı bir kanat onun tersinde de özer gibi yaratıcı içe de dönebilen çizgide de oynayabiln bir oyuncu çok faydalı olabilir bence..
Galatasaraya gelince, söylediğin durumda mehmet topalın 3. stoper gibi oynamasının çok büyük faktörü var..o kadar geriye yaslandığı zaman orta saha mustafa sarpa kalıyor tamamen..ayhan ile oynadıkları maçlarda gs orta sahası daha derli topplu gözüküodu ki topal ayhandan çok daha sert bir oyuncudur..ayrıca mehmetin defansın o kadar içine girmesi takımın da oyun mesafesini inanılmaz artırıyor bağlantılar haliyle kopuyor..ne zaman döneceği bilinmez ama ideal orta sahada kesinlikle linderoth oynamalı..oyun bilgisi gerçekten muazzam bu soruna mustafa ile ikisi çare olabilir